МЕДИЧНИЙ ПОРТАЛ НОВОГО ПОКОЛІННЯ

  • Ви повинні знати
  •  UA  RU

Синдром Аспергера

Коли зустрічається людина з синдромом Аспергера, можна відразу помітити дві речі. Вони такі ж розумні, як і інші люди, але у них більше проблем із соціальними навичками. Вони також, як правило, нав’язливо зосереджені на одній темі або повторюють одну і ту ж поведінку знову і знову.

Раніше хвороба Аспергера розглядалась як окремий стан. Але з 2013 лікарі змінили її класифікацію.

Сьогодні синдром Аспергера технічно більше не є самостійним діагнозом. Зараз це частина більш широкої категорії, яка називається розладом аутистичного спектру (ASD). Ця група супутніх розладів має деякі симптоми. Незважаючи на це, багато людей все ще використовують термін Аспергера.

Це стан, який лікарі називають «високофункціональним» типом РАС. Це означає, що симптоми менш виражені, ніж інші види розладів аутичного спектру.

DSM-5 також включає новий діагноз, який називається соціально-прагматичним розладом спілкування, який має деякі симптоми, які збігаються з хворобою Аспергера. Використовують його для опису людей, які мають проблеми з розмовою та письмом, але мають нормальний інтелект.

Симптоми хвороби Аспергера

Вони починаються рано. Діти не можуть встановити зоровий контакт. Дитина здається "незручною" в соціальних ситуаціях і не знає, що сказати чи як реагувати, коли хтось з нею розмовляє.

Діти можуть упускати соціальні сигнали, очевидні іншим людям, такі як мова тіла або вирази облич людей. Наприклад, діти можуть не усвідомлювати, що коли хтось схрещує руки і хмуриться, вони зляться.

Ще одна ознака: дитина може проявляти мало емоцій. Можуть не посміхатися, коли щасливі, або сміятися над жартом. Або можуть говорити у плоскій, роботизованій манері.

Якщо у вашої дитини є такий стан, він може говорити про себе більшу частину часу і з великою інтенсивністю говорити про одну тему, як-от скелі чи футбольна статистика. І вони можуть багато повторюватися, особливо на тему, яка їх цікавить. Вони також можуть повторювати одні й ті ж рухи знову і знову.

Діти також можуть не любити зміни. Наприклад, вони можуть їсти ту саму їжу на сніданок щодня або мати проблеми з переходом з одного класу в інший протягом навчального дня.

Діагностування хвороби

Якщо ви помітили ознаки у своєї дитини, зверніться до педіатра. Вони можуть направити вас до експерта з психічного здоров’я, який спеціалізується на РАС, наприклад:

  • Психолог - Діагностує та лікуює проблеми з емоціями та поведінкою.
  • Дитячий невролог - Лікує захворювання мозку.
  • Розвиваючий педіатр - спеціалізуються на питаннях мовлення та мови та інших проблемах розвитку.
  • Психіатр - може призначати ліки для лікування.

Захворювання часто лікують за допомогою командного підходу. Це означає, що можна звернутися до кількох лікарів для догляду за дитиною.

Найпоширеніші питання для діагностування хвороби:

  • Які у них симптоми і коли ви вперше їх помітили?
  • Коли дитина вперше навчилася говорити і як вона спілкується?
  • Чи зосереджена дитина на якихось предметах чи діяльності?
  • Чи є у дитини друзі і як вони взаємодіють з іншими?

Лікування

Кожна дитина індивідуальна, тому не існує єдиного підходу для всіх. Можливо, доведеться спробувати кілька методів лікування, щоб знайти ефективний.

Лікування може включати:

  • Тренування соціальних навичок. У групах або індивідуальних сесіях терапевти навчають дитину взаємодіяти з іншими та виражати себе більш відповідними способами. Соціальні навички часто найкраще навчитися, моделюючи типову поведінку.
  • Логопедія. Це допомагає покращити комунікативні навички дитини. Наприклад, вона навчиться використовувати звичайний шаблон «вгору-вниз», коли говорить, а не рівний тон. Також отримають уроки, як підтримувати двосторонню розмову та розуміти соціальні сигнали, такі як жести руками та зоровий контакт.
  • Когнітивно-поведінкова терапія (КПТ). Допоможе дитині змінити свій спосіб мислення, щоб могла краще контролювати свої емоції та повторювану поведінку. Діти зможуть впоратися з такими речами, як спалахи, крахи та нав’язливі ідеї.
  • Виховання та навчання батьків. Навчитися багатьом з тих самих прийомів, яким навчають дитину, щоб можна працювати над соціальними навичками з дитиною вдома. Деякі сім’ї також звертаються до консультанта, щоб допомогти їм упоратися з труднощами життя з людиною з хворобою Аспергера.
  • Прикладний аналіз поведінки. Це техніка, яка заохочує позитивні соціальні та комунікативні навички у дитини – і перешкоджає поведінці, яку ви б хотіли не бачити. Для досягнення результату терапевт буде використовувати похвалу або інше «позитивне підкріплення».
  • Ліки. Немає жодних препаратів, схвалених FDA, які б спеціально лікували хворобу Аспергера або аутизм розлади см-спектру. Однак деякі ліки можуть допомогти при супутніх симптомах, таких як депресія та тривога.

*Ліки від хвороби Аспергера:

  • Селективні інгібітори зворотного захоплення серотоніну (СІЗЗС)
  • Антипсихотичні препарати
  • Стимулюючі ліки

Завдяки правильному лікуванню дитина може навчитися контролювати деякі соціальні та комунікаційні проблеми, з якими вона стикається. Діти можуть добре навчатися в школі і досягати успіху в житті.

Hosting Ukraine

Дбаємо про Ваше здоров'я!

МЕДИЧНИЙ ПОРТАЛ!